11 juli

ja, blev  en sen blogg idag ;D

Hursomhelst, skriver lite snabbt för att jag ska upp tidigt imrg  igen, sista dagen som jag passar dem tre PRE-hästarna.. fattar inte att tre veckor kan gå så snabbt :D

Kom till stallet imorse.. gav hästarna mat, utom min egen.. jag red ut på henne istället medan dom andra käka.. gick super faktiskt.. Hon är så mkt mer positiv nu, jag vet inte , ärligt talat, vad som har hänt :P men de är kul som fan när hon är på det humöret :D
Red ca 45 minuter, mkt jogg och lite galopp :D alltid trevligt med en lugn och sansad ( host ) galopp :P
kom tillbaka, gav henne mat. vilket uppskattades :P släppte ut dom andra två hästarna medan hon käka, lät dorrit stå inne som sällskap.. sen snackade jag med christer ;D alltid trevligt jao.
sen tänkte jag att jag inte orkade gå till sommarhagen, ( max 250 meter från stallet ) så jag red ner där på min häst, barbacka och utan hjälm, OooOoOoPs, christer kom farande efter i sin bil, för att jga inte orkade gå tillbaka till stallet igen :P snacka om lat alltså.. sen tog jag dorrit och tog ut henne också.. doick gick jag tillbaka från sommarhagen då :P
Sen åkte jag hem och tog det lugnt,

Tillbaka till stallet vid typ 7, mocka mina 4 boxar, tog det soft, fyllde på vatten till hästarna, smörjde Dilecto och kela med han lite :D han är så mysig  ! :D
 Sen när jag kom tillbaka så var Veterinären ute i min hage :D Och kollade på dorrit dårå. alltid trevligt, så vi stod och snackade lite :D alltid trevligt att prata :P  sen gick jag tillbaka till stallet , hämtade mina preparat till hästen, dvs, citronella, horsol och  flugspray.. tog med maten också, och hon kom i full galopp. jag låtsas att hon blev glad att se mig, men egentligen så såg hon nog hinken med mat i :P haha knäppo!
 tog ut henne utanför hagen och smörjde på henne skiten.. så förhoppningsvis, så är hon inte sönderbiten imorgon bitti, och isf behöver hon ju inte ha eksemtäcket heller eftersom Horsol'en har hjälpt SOM FAN!, den smörjan jag har skrivit om innan :D

Sen körde jag hem och satte på en film ;D och nu ska jag sova :D imrg blire stallet tidigt igen, funderar på att köra samma schema som idag, det var rätt så smidigt, dock är ju inte hästen inne iofs.. hm. får se vilket väder det är också :) men de löööser sig :D

Sov gott :D Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0