20 juli

jag har ju inte skrivit på askalaslänge nu ju.. får la uppdatera lite..
Vet inte i vilken ordning jag har gjort var,, men en dag red jag ut.. mkt tempoväxlingar .
och självförtroende-övningar :) Gick finfint..  hon HATAR när man rider mot stallet, men sen ska man svänga tillbaka.. hokn HATAR HATAR HATAR det !, så df, för att göra baby sur.. så gjorde jag MASSOR med volter..  i båda varven.. kul när hon inte alls ville från början utan bara stretade emot, och sen när det bara gick bättre och bättre. kul och se små men många framsteg hela tiden.. :)
Sen har jag ridit en dag i paddocken, bara skritt och trav.. tempoväxligar, och över bommar.. oh en dag hade jag stretchövningar med henne.. så hon fick böja genom sig i skritten.. och hon blev så flexibel så att du inte kan ana.. kul kul ! :D

helgen har jag inte ridit, har varit mkt.. överraskningsfest för marlene och sen igår vart de köpenhamn.. :)
Så ingen ridning där inte :D
Idag har jag longerat henne över bommar. och  så fick hon jobba med galoppen i båda varven :)  tungt underlag, så hon fick verkligen jobba stackarm.. och SÅKLART med min vanliga tur.. så så fort jag ställer mig i paddocken, och ska börja longera henne, så öppnar sig himmeln och jag och hästi blir plaskvåta! men skam den smo ger sig.. haha nu hade jag ju gjort mig besväret att ta på henne alla grejorna.. inte tänkte jag gå in och ta av dom då inte !, nejnej ! aldrig!

Longerade ca 30 minuter, med mkt minivolter, stoooora volter, galoppfattningar, trava över bommar osv osv.. och allt går bättre och bättre :D är så nöjd med henne SÅÅÅ!. tog in henne sen så att hon fick käka.. släppte ut lilleman, pågen fick stå sällskap till min, medan jahg gick ut och byggde staket i den hagen där jag har släppt dorrit och min babe nu.. en hel långsida har jag fixat, genom nässlor taggbuskar och träd!, men fyihelvete vad de blev snyggt ;)

Fick inte göra de egentligen, för peter skulle tydligen visa hur man gjorde på hans säätt , men tydligen har min häst fått stå ensam inatt. och så hade inte peter tid förrän imrg, men aldrig att min babe ska stå en natt ensam TILL!, så jag satte igång.. för då blir de iaf gjort..  såå, nu har jag släppt dom däär. och dom vart glada att se varandra igen. haha lite bitchläten.. men vafn förväntaar man siig av en gammal bitchmärr och en ung och alldeles underbart snyggt bitchvarmblodssto? :P haha nej men guud :D

IAF, efter staketbygget, släppte jag ihop dom och fyllde vatten. sen gick jag och mocka ohc satte mat till lilleman..  så nu behöver jag inte kommer mer till stallet idag, vilket känns ganska bra... för nu regnar det ;D

Och one more thing.. fysööööören vad hästi var sur på mig imorse bara för att jag inte har hälsat på henne sen i lördagsmorse.. haha det märks SÅÅÅ tydligt.. skönt att det inte varaar så länge dock :D men imorse, skulle jag ta in henne,, och hon bara springer ifån mig i hagen den lilla bitchen!, och sen ställer hon sit stilla och kollar på mig precis som '' ja men försök och ta mig DÅ hoe ! '' haha sen tar jag tre steg, så är hon borta igen.. haha och idag var de ännu värre, för det regnade !!, och då fick hon evil-eyes som bara skrattade åt mig. ''en dum människa försöker ta mig,, i regnet'' aha, nä men jag vet inte..  jag älskar mig häst.. :D
 
tog en. eller ja, två bilder idag, men den ena blev bättre än den andra.. så läger upp den här.. efter jag har longerat henne ;P hon står med huvudet på fel håll,  men annars rätt fin ställning :D Puss / j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0