2 maj

Har inte skrivit på megalänge nu.. Har hänt så mkt annat runt omkring..
Iaf, hästen har inte blivit riden på en hel vecka nu.. känns rätt skönt, att
det har gått en vecka redan!, en vecka närmare betet... Men idag, så ska
hon ridas, tänkte dra till stallet nu snart, ge mig ut på en liten tur, hon kommer
vara cp-pigg ^^ kulkul.. Men jaop, hon har hursomhelst bara fått gå i hagen
och käkat och blivit fetare denna veckan.. Men ska träna på måndag,, så får
la ta en genomkörare imorgon kanske.. så att hon e någerlunda trött på måndag :P
Har ökat hennes mat också..  Nu räcker snart inte mina 5Liters-spannar mer..

Hon får 3 liter outless, 2 liter molassed chaff, och sen igår fick jag ytterligare ett
foder som jag ska testa.. Baseline. det ska hon snart få 3 liter av.. när jag har vant av henne
lite.. satan.. hon kommer inte orka äta upp det :P PLUS, jag ska börja med vitlök.
eller , började igårkväll.. Så att knotten och flugorna kanske EVENTUELLT håller
sig på avstånd.. man ska ju vara ute i god tid.. Vill inte att hon ska se ut som
förra året!, mah gahd.. Så skas köpa ett exemtäcke i slutet av denna månaden också
om det behövs.. Har ju redan laddat upp med flugspray och vitlöken nu. ^^ och den där
fula flugsmällarn!..

Aja, får la dra och käka lite, sen dra till stallet och mocka och lite så,får se hur långt jag hinner
före det är dags att bygga staket... OM de blir av, vilket jag inte hoppas!.. Får se vilka
som dyker upp också. jag tänker INTE bygga själv med han som äger stallet... never.!

Aja, im out of here ! Ha en bra 2 maj! ;D Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0