3 maj

skulle egentligen ha tävlat idag, men ja, blev inte..
Men var på tävling på Skromberga med Anna och Marie iaf :)
Det gick väl hyffsat bra för att vara första tävlingen för båda hästarna.. Unola vägrade ut sig
ett stopp på ettan, och sen två stopp på trean.. Solea sprang med vinden typ.. Fick ett
nerslag , så det var synd.. Menmen.. Sen blev det mys i lastbilen efter det ;P
Var hemma typ, halv två-två typ kanske ^^


Mötte Carin och Märta.. var och kollade på motorcyklarna. tjusiga.. Not! haha känner ett visst
HAT mot motorcyklar, vet ej varför.. bara är såå.. Sen blev de ett litet stallmöte efter det.. Inget
allvarligt.. Sen fixa jag med hästi..red ut.. första gången sen vacc.. Longerades bara lite igår..
gick väl bra.. Men idag när vi red ut, var hon cool lugn först. hon gick t.o.m. över bron ;) nicenice..
Sen gick vi lite på nya vägen, och vände efter ett tag, då börja hon små stegra och göra små
galoppfattningar/småstregringar, antagligen för att jag vände nosen mot stallet..  de var lite roligt faktiskt,,
kändes så gulligt ;)  Sen mötte vi två hästar, och de gick ju bra typ ^^ Sen red jag in en runda på banan,,
men den kändes djup och konstig, red ETT varv på volten, sen red jag ut igen ^^ Testar henne lite,
för hon vill inte alltid som jag vill.!

Men red på ängen, där blev det lite flipp ^^ alltid kul när man har koll ändå.. så lät henne flippa
lite :) och ännu en utmaning, red  mot sommarbetes-hagarna.. där har vi aldrig ridit förut.. Måste
rida förbi två läskiga hus, och genom en mindre skog typ. Det fixade hon utan problem ^^
och fasen vad jag är stolt över henne..  Hon har blivit så satans lugn!!! inga problem alls!
hade hon fortfarande käkat Hippo, hade hon slängt av mig före vi lämnat gården.. dumma
havre ! ;)  Nej, så detta blir nog bra


Vi är riktiga kompisar nu.. Får se hur länge det varar.. Stod och klia henne i manen innan, då naffsa hon
mig på ryggen,, det var gulligt ;)  haha ... Tog lite bilder idag också när vi var ute och promenerade efter
ridturen :)

Imorgon blir det jobb, sen ska jag träna kl 2 .. Mickieh kommer nämligen :) Ska nog gå
kalas ! ;)  Men uppdaterar då om jag kommer ihåg det / sitter vid datan.. NU ska jag sova
varit en jobbig dag.. eller nej. men jag har varit vaken länge nu ;P så dags att sova om jag
ska vara någorlunda människa imorgon! :D


Ha deeet fiint / Jessica
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0