13 nov

fredag den 13e idag dådå.. Har nog inte hänt något jobbigt, ÄN!

ANna har klippt min häst xD hähä. blev bra, och hon var sååå duktig ! 


tog in henne och clara samtidigt, ställde hästi i boxen så att hon fick vänja sig vid ljudet, och hon bara kutade rundor medan vi klippte clara.. Sen var det då dags, kvinnotestet!  Höll henne i grimskaftet och satte igång saxen, tog den på henne och rörde rundor, utan att klippa ! Stängde av och sen satte på. Började klippa halsen, läskigt i början ju och ville inte stå still i mer än 10 sek åt gången ;P
Men hon var duktig och vi kunde komma så nära huvudet och öronen som det behövdes. :)
Tänkte vafan, nu är dom snäll, så klipp hela hästen ! OCH sagt och gjort. TIlls slut stod hon bara där och gäspade och fladdra lite med läppen som ingenting.. precis som '' jag har gjort detta 1000000 ggr innan'' fast det antagligen var första gången  ! :) HON är sååå BÄST !! 

klippte halsen på thazandra också.. den lille ponnyn :) skojar inte om där var 3,5-4 cm päls på henne :P höhö

Aja, jag är nöjd :) ANnna kunde t.o.m. ta UNDER magen utan att hon slog med svansen och sånt som hon brukar göra när det börjar kittla i kistan ;P hähä :D:D

Aja, ska försöka få tag på ett ländtäcke nu snarast. Jag och mamam skulle egentligen till Börjes imrg ,  men tror inte de blir, jag ska jobba och mamma ska fixa hos en tant i hennes trädgård. Men kanske vi hinner iaf.. :) 

här e bilder från när hon klipps och när hon e klippt ! ;D 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Kroppen ser rätt liten ut ;P haha inte världen rättvisaste bild faktiskt xD

Kommentarer
Postat av: Missbill

fin blogg:)du värkar vara en jätte rar tjej:) kolla gärna in min, har en ny kategori på den som jag kallar style tips:)vore trevligt om du skrev en komentar där:)

2009-11-27 @ 22:54:41
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: Lisabet

Vilken fin häst du hade!

jag rider också =)

2009-12-30 @ 12:23:36
URL: http://lisabetty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0